Warsaw Industry Week
Konferencja dla Narzędziowni TOOL-SHOP 2018
CADNews
Wypróbuj Solid Edge za darmo
Polska Grupa Użytkowników SolidWorks

AKTUALNOŚCI

Doloty powietrza wydrukowane w technologii FDM

Firma Champion Motorsport zbudowała swoją reputację na imponujących zwycięstwach w rajdach samochodowych. Ta sama technologia, która umożliwiła im zwycięstwa, wykorzystywana jest teraz na rynku motoryzacyjnym, dokładniej w produkcji Porsche, przy wykonywaniu wydajnych kanałów dolotowych do turbin (między innymi do Porsche 997 czy Porsche 911).

Choć zastosowanie tradycyjnych technik produkcji zmusiłoby do poświęcenia zarówno wydajności w przepływie powietrza lub estetyki, firma Champion Motorsport uznała, że nie musi iść na kompromis dzięki zastosowaniu rozpuszczalnych form wykonanych przy użyciu drukarek 3D. Rozwiązaniem okazały się drukarki 3D firmy Stratasys.

Aby zoptymalizować wydajność, Champion Motorsport wykonuje kanały dolotowe z włókien węglowych – materiału, który jest wytrzymały, lekki oraz umożliwia zastosowanie cienkiej ścianki. Cechy te sprawiają, że możliwe jest zwiększenie wewnętrznych wymiarów przewodów przy zachowaniu zewnętrznych wymiarów ustalonych przez specyfikację technologiczną. Umożliwia to lepszy przepływ powietrza, co w połączeniu z mniejszą wagą, poprawia ogólną wydajność silnika.

Problem wykonania idealnych części tradycyjnymi metodami polegał na tym, że konwencjonalne metody wytwarzania nie pozwalają na stworzenie kanału, który byłby idealnie gładki zarówno na powierzchni wewnętrznej i zewnętrznej.

Champion Motorsport znalazło rozwiązanie na swoje problemy w systemach produkcyjnych Fortus, stworzonych przez firmę Stratasys. Technologia FDM posłużyła firmie w tworzeniu funkcjonalnych prototypów, generując rozpuszczalne rdzenie wlotów. Forma zostaje pokryta włóknami węglowymi, eliminując potrzebę stosowania jakichkolwiek szwów w gotowej części. Dodatkowo uzyskujemy idealnie gładką powierzchnię, co pozwala na uniknięcie pleśni. Konstrukcja jednoczęściowa zapewnia stałą jakość dla wysokowydajnych wlotów powietrza. W rzeczywistości, rozpuszczalne rdzenie w technologii FDM otworzyły nowe możliwości projektowania dla Champion Motorsport.

„Technologie FDM – oszczędzają nam czas, oszczędzają nam pieniądze.” – Louis Malone, dyrektor techniczny Champion Motorsport.

Źródło: Bibus Menos

INNE AKUALNOŚCI

REKLAMA

Podręcznik SOLIDWORKS 2018 Nowości w programie, porady praktyczne oraz ćwiczenia

dołącz do CADNews

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wyrażamy zgody na kopiowanie całości lub fragmentów treści ze stron należących do grupy EMG S.C.
Informujemy, iż dla celów statystycznych korzystamy z plików cookies . Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.